Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4443
Title: Giacomo Leopardi: las dos caras del "infinito"
Authors: Muñiz Muñiz, María de las Nieves
Keywords: Leopardi, Giacomo (1798-1837);Análisis estilístico;Infinito;Stylistic analysis;Infinity
Issue Date: 1981
Abstract: Lo que sin duda distingue este de otros cantos leopardinos, es la perfecta fusión entre el título y el poema mismo en su totalidad. Nada hay en él que se salga de ese concepto, de esa palabra en la que los versos quedan encuadrados: L'Infinito. Se diría incluso, que la beIleza alcanzada por Léopardi deriva más del contenido que de la forma: la aproximación entre cada término, cada recurso rítmico, cada resonancia metafórica, y la infinitud que sugieren, hace que el objeto emerja casi directamente, eliminando la mediación artística.
What certainly distinguishes this poem from other leopardinos songs, it is the perfect fusion between the title and the poem itself. There is nothing in it to get out of that concept, that the word in which the verses are framed: L'Infinito. It would even say that the beauty that Leopardi reached is more in the content that in the form: the approximation between each term, each rhythmic resource, each metaphorical resonance, suggest that infinity makes the object emerge almost directly, eliminating the artistic mediation.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4443
ISSN: 0210-8178
Appears in Collections:Anu. estud. filol. Vol. 04 (1981)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0210-8178_4_151.pdf678,5 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons