Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/4577
Title: | Metodología de la lecto-escritura de Ezequiel Fernández Santana |
Other Titles: | The reading-writing methodology of Ezequiel Fernández Santana |
Authors: | Soto Vázquez, José |
Keywords: | Lectoescritura;Escuelas del Ave María;Lectura y Gramática;Reading-writing method;Ave María schools |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Ezequiel Fernández Santana puso en marcha un amplio sistema educativo que abarcaba desde la Educación Primaria a la formación de Maestros. En esta línea, la redacción de la obra Pedagogía Deportiva será su opúsculo pedagógico más ambicioso, en el que dejó anotado su metodología de aula, de manera que se fijaran las directrices para los futuros docentes de las escuelas filiales de su obra educativa. Especialmente nos centraremos en los capítulos dedicados a la enseñanza de la Lectura y Gramática (los cuales se reproducen íntegramente al final), que, en gran medida, seguirán los postulados fijados por la escuela granadina de Andrés Manjón. Ezequiel Fernández Santana began a wide educational system ranging from Primary Education to Teacher Training. His book Pedagogía Deportiva (The Teaching of Sport) is his most ambitious pedagogical work, in which he set out his classroom methodology, establishing educational guidelines for future teachers in his associated schools. In particular, we focus on the chapters dedicated to the teaching of reading and gramar (which are reproduced entirely at the end) which follow the proposals of the school of Granada of Andrés Manjón. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/4577 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 27, nº 1 (2008) DDCSL - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_27_1_73.pdf | 121,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License