Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4681
Title: Algunas notas en perspectiva comparada sobre formación de maestros: el caso de España y Finlandia
Other Titles: Some notes on comparative perspective on teacher training: the case of Spain and Finland
Authors: García Perales, Nuria
Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-
Keywords: Formación;Maestros;Comparada;España;Finlandia;Training;Teachers;Comparative;Spain;Finland
Issue Date: 2012
Publisher: Junta de Extremadura. Consejería de Educación
Abstract: Son muchos los factores que influyen en las valoraciones de un sistema educativo: social y cultural, económico, capacitación del profesorado, inestabilidad política, visión de la sociedad en general de la labor educativa, centralización y/o descentralización de la educación. Este estudio pretende dar una imagen global de la situación de España frente a Finlandia, centrándonos en la formación del profesorado como eje principal de unidad comparativa. La formación del profesorado es para muchos la piedra angular sobre la que se asienta el éxito o fracaso de los sistemas educativos. Es el referente, la mano de obra necesaria para conseguir la calidad educativa, ya que lejos de los despachos donde se redactan las leyes existe la realidad del día a día en las aulas; y son los profesores los que se enfrentan directamente al complejo reto de educar.
There are many factors that influence the ratings of an education system: social and cultural, economic, educational training, political instability, vision of society in general educational work, centralization or decentralization of education. This study aims to provide an overall picture of the situation in Spain versus Finland, focusing on teacher training as the main focus of comparative unit. Teacher training is for many the cornerstone on which the success or failure of educational systems rests. It is the reference, the labor necessary to achieve educational quality, because far from the offices where the laws are written there is the reality of everyday life in classrooms, and teachers are directly facing the complex challenge of educating.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4681
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DCEDU - Artículos
Tejuelo Vol. 13, nº 1 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_13_70.pdf216,32 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons