Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/5213
Title: | Aproximaciones al pensamiento del docente de Historia de Secundaria de Badajoz |
Authors: | Blanco Nieto, Guadalupe |
Keywords: | Docente;Historia;Educación Secundaria;Badajoz;Teacher;History;Secondary Education |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones |
Abstract: | En base a un estudio realizado sobre los docentes de la provincia de Badajoz, se exponen unos aspectos generales de los resultados obtenidos, sobre las cuestiones que atañen a la actividad docente, desde la valoración significativa, que se hace de los estudios de casos. Considerando que, siendo interpretaciones o expresiones personales de un grupo de docentes, puedan tener alguna trascendencia en los nuevos planteamientos de los cambios que se anuncian en el diseño del Área de Ciencias Sociales, Geografía e Historia. In base to a study accomplished province of Badajoz teachers it is exposed somee general aspects of the obtained results about the problems related to educational activity, from the meaningful valuation made by the studies of cases Considering that, being interpretations or personal expressions of a group of teachers, they could have some transcendency in the new positions of the changes announced in the desing of Social Sciences Area, Geography and History. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/5213 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 15 (1998) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_15_255.pdf | 1,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License