Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5213
Title: Aproximaciones al pensamiento del docente de Historia de Secundaria de Badajoz
Authors: Blanco Nieto, Guadalupe
Keywords: Docente;Historia;Educación Secundaria;Badajoz;Teacher;History;Secondary Education
Issue Date: 1998
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: En base a un estudio realizado sobre los docentes de la provincia de Badajoz, se exponen unos aspectos generales de los resultados obtenidos, sobre las cuestiones que atañen a la actividad docente, desde la valoración sig­nificativa, que se hace de los estudios de casos. Considerando que, siendo interpretaciones o expresiones personales de un grupo de docentes, puedan tener alguna trascendencia en los nuevos plan­teamientos de los cambios que se anuncian en el diseño del Área de Ciencias Sociales, Geografía e Historia.
In base to a study accomplished province of Badajoz teachers it is exposed somee general aspects of the obtained results about the problems related to educational activity, from the meaningful valuation made by the studies of cases Considering that, being interpretations or personal expressions of a group of teachers, they could have some transcendency in the new positions of the changes announced in the desing of Social Sciences Area, Geography and History.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5213
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 15 (1998)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_15_255.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons