Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5531
Title: Pautas para la selección de manuales de lenguas extranjeras
Authors: Lorente Periñán, Pilar
Maya Retamar, María Guadalupe de la
Keywords: Libros de texto;Lenguas extranjeras;Calidad de la enseñanza;Text books;Foreign Language;Quality of teaching
Issue Date: 1993
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: Dada la importancia que tienen los libros de texto en la enseñanza de lenguas extranjeras, no sólo por su gran utilización sino también por su repercusión en la calidad de enseñanza, creemos importante saber hacer una buena elección de este material. Esta elección no es fácil, ya que existe una gran cantidad de manua­les en el mercado y, en muchos casos, no se tienen unos criterios que nos permitan reflexionar sobre el material a utilizar. En este artículo pretendemos presentar y comentar unas pautas de análisis de libros de texto para la enseñanza de idiomas. Estas no abarcarán sólamente el libro del alumno sino también todo el material que le acompaña; guía didáctica, cassettes, cuaderno de actividades, etc.
Given the importance which textbooks possess in foreign language teaching, not only for their frequent use, but also for their effect on the quality of teaching, we believe that it is vital to know how to choose the right material. This choice is not easy, since there are a great number of textbooks on the market and, in many cases, there are no criteria which allow us to evaluate the material for use. In this article we will try to present and comment upon a few key points for the analysis of textbooks for foreign language teaching. These will deal with not only the student's book, but also the whole of the accompanying material: teacher's book, cassettes, workbook, etc...
URI: http://hdl.handle.net/10662/5531
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 10 (1993)
DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_10_129.pdf396,47 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons