Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7202
Title: Repercusiones de la forma de enseñar: emociones que despiertan diferentes tipos de actividades
Other Titles: Impact of the way of teaching: Emotions which different types of activities evoke
Authors: Orta Velo, Álvaro de
Reyes Indiano, Ramón
Heras Pérez, María Ángeles de las
Keywords: Emociones;Investigación escolar;ABL;Educación Primaria;Emotions;School researching;PBL;Primary Education
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: La educación emocional es un concepto en auge dentro del marco de la investigación y la enseñanza en estos días. De ahí el por qué de una investigación que trate de resolver algunos interrogantes, cuyo origen se halla en el componente emocional de la enseñanza y en aprendizaje. En el presente artículo, se pretende plasmar los resultados de una investigación cuya base ha sido el componente afectivo de los estudiantes. Concretamente la indagación que nos ocupa estará basada en las emociones que se despiertan en el niño cuando la enseñanza de un paso más y cambia de un modelo tradicional hacia un modelo basado en la investigación escolar y la resolución de problemas (ABL). La investigación se llevó a cabo con tres aulas de 5º de Primaria en horas de Conocimiento del Medio, en las que se pasó cuestionarios para analizar las emociones despertadas por cada una de las actividades realizadas.
Emotional education is a booming concept within the framework of schoold research and teaching nowadays. Hence, the reason for an investigation which intends to solve some questions, whose origin can be founded in the emoctional component of teaching and learning. In this paper, It intends to capture the results of an investigation whose basis is the students’ affective component. Specifically, the inquiry in question will be based on the emotions aroused in the child when teaching goes one step further and it changes from a traditional model to a schools researching and problem-based learning (PBL). The research was carried out in three classes of 5º of Primary Education during the lessons of Science, in which questionnaries were given to the students in order to analyze the emotions aroused by each of the activities.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7202
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 35, nº 1 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_35_1_189.pdf845,65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons