Año | Título | Autor/a |
2022 | Distilling the comparative essence of teachers’ centres in England and Spain 1960-1990: past perspectives and current potential for teacher professional development? | Groves, Tamar; Robinson, Wendy; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Lancaster University, Lancaster, UK |
2017 | La enseñanza programada, la UNESCO y los intentos por modificar el curriculum en la España desarrollista (1962-1974) | González Delgado, Mariano; Groves, Tamar; Universidad de La Laguna; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2016 | Higher education across Europe: contemporary missions for historical institutions | Groves, Tamar; Cuevas Badallo, Ana; Universidad de Salamanca; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2019 | Micro-machismo and discrimination in academia: The violation of the right to equality in university | Montes-López, Estrella; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Salamanca |
2023 | Prefiguring a democratic state: student activism and the National Education Law in Myanmar | Groves, Tamar; Stapnes, Trude; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Oslo, Noruega |
2015 | Presentación [En, La formación del profesorado. Nuevos enfoques desde la teoría y la historia de la educación] | Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2020 | Professional Advocacy in Education. The Legacy of the 1960s Students’ Protest and the Forging of a Social-Professional Identity among Teachers (Spain, 1970-1982) | Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2023 | Resistance through Teachers’ Professional Development: Revisiting the Spanish Freinet Movement | Groves, Tamar; Cáceres Muñoz, Jorge; Hernández Huerta, José Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Valladolid |
2023 | The generation that will inherit Syria: education as citizen aid and political opportunity | Selvik, Kjetil; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Norwegian Institute of International Affairs: Oslo, NO, Noruega |
2018 | The impact of international mobility as experienced by Spanish academics | Groves, Tamar; Montes-López, Estrella; Carvalho, Teresa Nobre de; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Salamanca; Universidade de Aveiro. Portugal |
2021 | La UNESCO y la Ley General de Educación: La influencia de los organismos internacionales en torno a la modernización educativa en el franquismo | González-Delgado, Mariano; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |