Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/1554
Title: | La comunicación online de las marcas universitarias españolas en sus sedes webs |
Authors: | Blanco Sánchez, Tania |
metadata.dc.contributor.advisor: | Carrillo Durán, María Victoria Castillo Díaz, Ana |
Keywords: | Marca;Universidad española;Sede web;Brand;Spanish university;Website |
Issue Date: | 2014-06-10 |
metadata.dc.date.submitted: | 29-May-2014 |
Abstract: | Las sedes webs adquieren gran importancia en la transmisión de la marca de las universidades. Esto se debe a que con frecuencia el primer contacto que tienen los públicos con la universidad es a través de la sede web universitaria. Por tanto, es imprescindible analizar sus características con el fin de optimizar su eficiencia como herramienta de transmisión de marca.
Este trabajo trata de crear un modelo de estudio de la Marca Universidad en España y de actualizar, hasta el momento presente, el análisis de la transmisión de las marcas universitarias españolas a través de sus sedes webs. También pretende determinar cómo las universidades españolas están comunicando de manera correcta sus promesas de marca en dichas sedes. The web sites become important in the transmission of the brand of the universities. This is because often the first contact you have with the university's public through the web based university. It is therefore essential to analyze its characteristics in order to optimize its efficiency and transmission tool brand. This paper attempts to create a model study Brand University in Spain and to update, to the present time, the analysis of the transmission of Spanish university brands through their web sites. It also seeks to determine how the Spanish universities are properly communicating your brand promises from such sites. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/1554 |
Appears in Collections: | DINCO - Tesis doctorales Tesis doctorales |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TDUEX_2014_Blanco_Sanchez.pdf | 7,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License