Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1722
Title: El crédito europeo en la docencia de la tecnología educativa.
Authors: Pablos Pons, Juan de
Keywords: Educación Superior;Sistema Europeo de Transferencia de Créditos (ECTS);Habilidades y Competencias;Tecnología Educativa;Evaluación del aprendizaje;Higher Education;European Credit Transfer System (ECTS);Skills and Competences;Educational Technology;Learning outcomes
Issue Date: 2004
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: El artículo presenta una aproximación a los nuevos marcos de referencia aportados por los desarrollos de la Unión Europea (UE) en el campo de la Educación. De manera específica, se aborda el significado del Espacio Europeo de Educación Superior y el concepto de crédito europeo. Con ello se pretende la convergencia de los sistemas educativos nacionales. En el texto se define el término competencia, por su importancia en este ámbito de desarrollo. Se analiza su impacto en el campo de los estudios de Ciencias de la Educación. Y se presenta una experiencia sobre la evaluación de competencias en la asignatura de Tecnología Educativa. Finalmente, se sugieren algunas orientaciones para avanzar en este proceso.
The article shows the European Union (EU) like a reference in the way of educational systems development. Concretely it shows the meaning of the European Higher Education Area and the concept of the European Credit. The convergence in the architecture of national educational systems is pursued in this process. It’s defined the concept “competence”, because of his big value and the impact in the Education Sciences is analized. An experience about ECTS competence evaluation, in the Educational Technology course, is also showed. Finaly there are some suggestions in order to continue that process.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1722
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 03, nº 1 (2004)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_3_2_159.pdf528,35 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons