El currículum de T.I.C. en la formación permanente del profesorado

DSpace/Manakin Repository

español português english

El currículum de T.I.C. en la formación permanente del profesorado

Show full item record

Title: El currículum de T.I.C. en la formación permanente del profesorado
Author: García Pascual, Enrique; Sarsa Garrido, Javier
Abstract: Se presentan algunas propuestas de formación permanente del profesorado: de sensibilización, de profundización, para la obtención de un título, etc. En primer lugar se recogen varios datos sobre tres estudios relativos a la motivación del profesorado tanto de nivel universitario como no universitario, atendiendo a cinco tópicos: disponibilidad de recursos, formación, utilización, actitudes y expectativas. Por último, se ofrecen tres propuestas recientes: dos propias (una de sensibilización y otra “a la carta”) así como la propuesta europea de Licencia Pedagógica de TIC (EPICT).In this paper we present some proposals about continuous teacher training focused on: raising teachers’ awareness, deepening, obtaining a degree, etc. First of all, we have selected several data gathered from three studies relative to teachers’ motivation, whether for the higher level or not, referenced to five topics: availability of resources, training, utilization, attitudes and expectations. Finally, we show three recent proposals: two from ourselves (a raising teachers’ awareness program and another one “à la carte”) and a European proposal of a Pedagogical License on TIC (EPICT).
URI: http://hdl.handle.net/10662/1747
Date: 2004


Files in this item

Files Size Format View
1695-288X_3_1_497.pdf 366.6Kb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales