Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18552
Title: Una reflexión sobre la selección por competencias como meta de su formulación y evaluación en el Grado de Educación Social de la UEx
Other Titles: A reflection about the recruitment by competences as target of its development and evaluation in the degree of Social Education of the UEx
Authors: Martínez Marín, José María
Keywords: Desarrollo de competencias;Perfíl de competencias;Selección por competencias;Gestión por competencias;Evaluación de competencias;Educación social;Competences development;Competency profile;Recruitment by competence;Competence management;Competence evaluation;Social education
Issue Date: 2013
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Este artículo pretende reflexionar sobre lo que está suponiendo la impartición de los estudios de Grado de Educación Social en lo referente a las competencias específicas y transversales desarrolladas en el grado, su aprendizaje y sobre todo su evaluación, con el propósito de realizar una comparativa con el perfil competencial más demandado por el mercado laboral. Entendemos el perfil competencial como un modelo conciso, fiable y válido para predecir el éxito en el desarrollo profesional. Además, las competencias que lo forman tienen que estar estrechamente ligadas a resultados superiores en el puesto de trabajo en cuestión. Este artículo también pretende extender esta comparativa a las actividades, estrategias e instrumentos de análisis y evaluación de las competencias en el ámbito universitario y en el ámbito laboral centrándonos en los procesos de la selección por competencias.
The aim of this article is to reflect on what the teaching of the Bachelor's Degree in Social Education with regard to the specific and transversal specific and cross-cutting competences developed in the degree, their learning and, above all, their assessment, with the aim of making a comparison with the competence profile most in demand in the labour market. We understand the competency profile as a concise, reliable and valid model to predict success in professional development.In addition, the competences that form it must be closely linked to superior results in the labour market. closely linked to superior results in the job in question. This article also aims to extend this comparison to the activities, strategies and tools for the and instruments of competence analysis and assessment in the university environment and in the workplace.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18552
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDCSL - Artículos
Tejuelo Monográfico Nº 08 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_monografico_08_19.pdf239,31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons