Año | Título | Autor/a |
2008 | Avanzando hacia la ambientalización de los centros educativos desde el proyecto de investigación educativa Ecocentros | Conde Núñez, María Carmen; Sánchez Cepeda, José Samuel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022-09-10 | Conocimiento didáctico del contenido con maestros en formación sobre la densidad: validación de un cuestionario | Melo Niño, Lina Viviana; Paixão, Fátima; Marín, Esther; Cubero Juánez, Javier; Muñoz Losa, Aurora; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022-08 | Degree of motivation and acquisition of visuospatial perception after the incorporation a video game in the learning of mathematical knowledge | Guerra Antequera, Jorge; Antequera Barroso, Juan Antonio; Revuelta Domínguez, Francisco Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2014-07-17 | Design, development, testing and validation of a Photonics Virtual Laboratory for the study of LEDs | Naranjo Correa, Francisco Luis; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Pardo Fernández, Pedro José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
2021-08-04 | Detailed Emotional Profile of Secondary Education Students Toward Learning Physics and Chemistry | Dávila Acedo, María Antonia; Airado Rodríguez, Diego; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023 | La enseñanza de contenidos científicos mediante una metodología basada en "escape room" | Yllana Prieto, Félix; González Gómez, David; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1997 | Garabatos geométricos | Barrantes López, Manuel; Barrero Pedraza, María; Ruiz Fernández, Carmen; C.P. San Fernando (Badajoz); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1992 | Hypercard: nuevas posibilidades en la aplicación del ordenador en la enseñanza | Luengo González, Ricardo; Casas García, Luis M.; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023 | Influence of two educational Escape Room– Breakout tools in PSTs’ affective and cognitive domain in STEM (science and mathematics) courses | Yllana Prieto, Félix; González Gómez, David; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1995 | Jugando con números | Barrantes López, Manuel; Fernández Blanco, Ángeles; Rodríguez Macías, Camilo; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
1991 | ¿Qué hacer con un patio? | Jociles Calleja, Agustín; Mateos Carreras, María José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2022-03-01 | Similarities in Procedures Used to Solve Mathematical Problems and Video Games | Antequera Barroso, Juan Antonio; Revuelta Domínguez, Francisco Ignacio; Guerra Antequera, Jorge; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2023-01-01 | The escape room and breakout as an aid to learning STEM contents in primary schools: an examination of the development of pre-service teachers in Spain | Yllana Prieto, Félix; González Gómez, David; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2016 | Unidades didácticas à luz da teoria dos conceitos nucleares: Um exemplo em geometria | Catarreira, Sofia Maria Veríssimo; Luengo González, Ricardo; Casas García, Luis M.; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación CiberDidat; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Virtual escape room and STEM content: Effects on the affective domain on teacher trainess | Yllana Prieto, Félix; Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |