Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3204
Title: La flauta dulce en el currículo de Educación Musical de los Centros de Educación Primaria de la Comunidad Autónoma de Extremadura
Other Titles: The recorder in the Music Education curriculum of primary schools in the Autonomous Community of Extremadura
Authors: Jambrina Leal, María Esperanza
Keywords: Flauta dulce;Música en educación primaria;Educación musical;Didáctica de la educación musical;Recorder;Music in primary education;Music education;Didactics of music education;Extremadura
Issue Date: 2009
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: Los maestros de Educación Musical de Extremadura valoran la Flauta Dulce como instrumento idóneo para introducir la música en la Educación Primaria. Según el estudio realizado en la Universidad de Extremadura sobre el empleo de la Flauta Dulce en el Aula de Música (Jambrina 2007), se deduce que los maestros de Educación Musical, elijen el instrumento Flauta Dulce como idóneo para el desarrollo de la música en la Educación Primaria
Teachers in Music Education from Extremadura flute valued as an ideal instrument for introducing the music in Primary Education. According to the study conducted at the University of Extremadura on the use of flute music in the classroom (Jambrina 2007), suggests that teachers of music, choose the flute as an instrument suitable for the development of music primary education.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3204
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 28, nº 2 (2009)
DDEMU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2009_28_2_121.pdf547,46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons