Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4558
Title: Propuestas para la investigación en comunicación audiovisual: publicidad social y creación colectiva en Internet
Other Titles: Research proposals for audiovisual communication: social advertising and collective creation on the internet
Authors: Fraile Prieto, Teresa
Keywords: Investigación;Comunicación audiovisual;Publicidad social;Mashups;Flashmobs;Audiovisual communication;Social advertising;Research
Issue Date: 2011
Publisher: Junta de Extremadura. Consejería de Educación
Abstract: La sociedad de la información digital plantea nuevos retos a los investigadores. A mediada que la comunicación audiovisual se ha consolidado como disciplina, los estudios culturales se muestran como una perspectiva de análisis ventajosa para acercarse a las nuevas prácticas creativas y de consumo del medio audiovisual. Este artículo defiende el estudio de los productos culturales audiovisuales que esta sociedad digital produce por cuanto son un testimonio de los cambios sociales que se operan en ella. En concreto se propone el acercamiento a la publicidad social y a los objetos de creación colectiva en Internet como medio para conocer las circunstancias de nuestra sociedad.
The information society poses new challenges to researchers. While audiovisual communication has been consolidated as a discipline, cultural studies is an advantageous analytical perspective to approach the new creative practices and consumption of audiovisual media. This article defends the study of audiovisual cultural products produced by the digital society because they are a testimony of the social changes taking place in it. Specifically, it proposes an approach to social advertising and objects of collective creation on the Internet as a means to know the circumstances of our society.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4558
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDEMU - Artículos
Tejuelo Vol. 12, nº 1 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_12_156.pdf255,44 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons