Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4623
Title: En defensa de la Historia como materia educativa
Other Titles: In defense of History as educational material
Authors: Prats, Joaquín
Keywords: Historia;Didáctica de la Historia;Educación;History;Teaching of History;Didactics of History;Education
Issue Date: 2010
Publisher: Junta de Extremadura. Consejería de Educación
Abstract: El origen de la historiografía moderna es inseparable de su uso público. La Historia es una disciplina que, entre otras funciones sociales y educativas, ha contribuido a conformar la visión sobre la identidad social y política de las naciones. Pero tiene otras posibilidades más profundas, que es la formación de ciudadanos con una conciencia de pertenencia a un mundo amplio y multicultural y con espíritu crítico que le permita ejercer su derechos y deberes ciudadanos con plena conciencia. Desde su origen como materia escolar a la actualidad ha experimentado una importante transformación.
The origin of modern historiography is inseparable from public use. History is a discipline that, among other educational and social functions, has helped to shape the vision of social and political identity of nations. But there are other ways deeper, which is the formation of citizens with a sense of belonging to the world wide, multicultural and critical spirit to exercise its rights and civic duties conscientiously. From its origin as a school subject has now undergone a major transformation.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4623
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 09, nº 1 (2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_9_8.pdf202,11 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons