Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4929
Title: ¿Educamos para la solidaridad? Reflexiones antropoeducativas de un profesor entropizado
Authors: Romero Villadóniga, Juan Carlos
Keywords: Complejidad;Reflexividad;Imaginario;Identidad;Simbolismo;Simbologización;Identidad;Complexity;Reflexivity;Imagery;Symbolism;Identity
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura.
Asociación INFAD
Abstract: Vivimos en el mundo del consumismo. Dilapidamos cultura, al igual que las relaciones, y los valores también se han convertido en objeto de dispendio. En la rutina educativa, el ritmo y presiones a las que se ve sometido el docente imposibilita una transformación por medio de la acción pedagógica, quedando contenidos y valores en meros compartimentos vacíos de toda cavilación. Por esta razón, se hace necesario un proceso reflexivo acerca del papel que está jugando la educación actual en la conformación de los ciudadanos del mañana, así como de sus propias señas de identidad.
We live in the world of consumerism. Consume culture, like relationships, and values have also become objects of consumption. In daily educational action, pace and pressures to which it is subjected impossible teacher transformation through educational activities, contents and values being mere empty compartments of all reflection. For this reason, a reflective process about the role being played by the current education in shaping tomorrow’s citizens, and their own identity becomes necessary.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4929
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2015.n1.v1.101
Appears in Collections:Revista INFAD 2015 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2015_1_1_343.pdf165,13 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons