Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5143
Title: La gestión del contingut en l'escriptura de textos informatius en una aula de primer cicle d'ESO
Other Titles: The Management of Content in the Writing of Informational Texts in a Secondary School Classroom
Authors: Reig Gascón, Aina
Keywords: Adquisición de la lengua escrita;Organización textual;Conexión;Puntuación;Reescritura;Reflexión metalingüística;Written language acquisition;Text organization;Conjunction;Punctuation;Rewriting;Metalinguistic reflection;Adquisició de la llengua escrita;Organització textual;Connexió;Puntuació;Reescriptura;Reflexió metalingüística
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: El propósito de este artículo es determinar la incidencia de las operaciones de gestión de la información, segmentación y conexión en el proceso de textualización de una composición escrita propuesta a un grupo de alumnos de 2º de ESO en el marco de una secuencia didáctica, con la voluntad de señalar la repercusión del conocimiento gramatical en los fenómenos que conforman la textualidad.
The main purpose of the present paper is to determine the impact of the operations of information management, segmentation and connection in the process of textualization of a composition written proposal to a group of 14-year-old secondary students within the framework of a teaching sequence, in order to indicate the impact of grammatical knowledge which builds up textuality.
El propòsit d’aquest article és determinar la incidència de les operacions de gestió de la informació, segmentació i connexió en el procés de textualització d’una composició escrita proposada a un grup d’alumnes de 2n d’ESO en el marc d’una seqüència didàctica, amb la voluntat d’assenyalar la repercussió del coneixement gramatical en els fenòmens que basteixen la textualitat.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5143
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 22, nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_22_50.pdf299,14 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons