Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/5202
Title: | Regulaciones y argumentos de la interacción verbal en el aula de clase: un método de análisis |
Authors: | Estrella Pavo, Benito |
Keywords: | Métodos de análisis;Interacción en el aula;Casos prácticos;Methods of analysis;Interaction in the classroom;Case Studies |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Presentamos un método de análisis de la interacción verbal en el aula llamado Regulaciones del Conflicto. Este método es coherente con una teoría que considera los hechos del aula como discursos que exigen una interpretación crítica y, consecuentemente, una manera de investigar basada en la narración de casos prácticos. El método es, a un tiempo que una herramienta de investigación, un instrumento de formación del profesor que investiga. A través de los perfiles resultantes del caso analizado se pueden deducir los principios o reglas implícitos que de hecho sigue el profesor en su actuación en el aula. We present an analysis method of verbal interaction in the classroom, called Regulations of the Conflict. This method is coherent with a theory that considers the facts of the classroom as speech which demands a critica! interpretation and, consequently, a way of investigation based on practical cases. The method is, at the same time, an investigation tool, and a teacher training instrument fer the researcher teacher. Througt the results of the analyzed case we can deduce the principies or implicit rules the teachers follow in their class rooms. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/5202 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 15 (1998) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_15_13.pdf | 2,3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License