Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/6312
Title: | ¿Qué hacer con un patio? |
Other Titles: | What to do with a yard? |
Authors: | Jociles Calleja, Agustín Mateos Carreras, María José |
Keywords: | Interdisciplinariedad;Metodología de las Ciencias;Diseño curricular;Educación experimental;Interdisciplinarity;Methodology of science;Curriculum design;Experimental education |
Issue Date: | 1991 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | La experiencia interdisciplinar llevada a cabo con los alumnos de tercer curso de la Especialidad de Ciencias de la Escuela de Magisterio de Badajoz durante el curso académico 90-91 es una consecuencia de la necesidad de plantear nuevas alternativas para el estudio de la Metodología de las Ciencias, como recurso positivo en consonancia con la metodología activa que establece el diseño curricular base y las líneas de trabajo que plantea. The inter-disciplinary experience carried out with the third year Science students in the Teacher Training College in Badajoz, during the academic year 90-91 is a consequence of the need to create new alternatives for the study of the methodology of the sciences. This is a positive measure according to the active methodology which the curriculum design and the method of work have established. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/6312 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 08 (1991) DDCEM - Artículos DDEMU - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_8_144.pdf | 942,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License