Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6333
Title: Estudio de los efectos de la sincronía interaccional en las clases teóricas de la Escuela de Magisterio de Badajoz
Other Titles: Study of the effects of interactional simultaneity in theory classes at the Teacher Training College in Badajoz
Authors: Mateos Carreras, María José
Keywords: Escuela de Magisterio;Comunicación;Sincronía;Training Teacher College;Communication;Synchrony
Issue Date: 1990
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: En este trabajo estudiamos las diferentes actitudes corporales de los profesores de esta Escuela y su repercusión en la comunicación con sus alumnos, para ello se han realizado diferentes grabaciones en video sobre la actuación del profesorado en el aula. al mismo tiempo se recogieron las opiniones de los alumnos mediante unos tests.
In this work we study the different body attitudes of the teachers of this college and their repercussion on the communication with the pupils. For this, different video taping was carried out of the behaviour of the teachers in the classroom. At the same time, the opinion of the pupils was sought by means of tests.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6333
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 07 (1990)
DDEMU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_7_231.pdf530,37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons