Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7033
Title: Ventajas de la metafonía y semi-inversión lingüística en niños monolingües aprendientes de EFL
Other Titles: Advantages of the metaphonology and linguistic semi-immersion in monolingual children learning EFL
Authors: Rueda López, Juan Jesús
Keywords: Metafonología;V.o.t. Adquisición del inglés en niños españoles;Aspiración de oclusivas sordas;Semi-inmersión;Metaphonology;V.o.t. English acquisition by Spanish children;Voiceless plosive aspiration;Semi-immersion
Issue Date: 2009
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: Este estudio piloto de nueve meses de duración presenta un análisis empírico que refleja la evolución de los fonemas oclusivos sordos ingleses /ph/, /th/, /kh/ en dos grupos (control y experimental) de niños monolingües españoles con edades comprendidas entre los 6,3 (6 años y 3 meses) y 7,8. El seguimiento se llevó a cabo para determinar si los niños del grupo experimental producían aspiración en las realizaciones físicas de /ph,th,kh/ en mayor medida que los niños del grupo control. La hipótesis inicial se basaba en la idea de que a lo largo de un curso académico los sujetos del grupo experimental desarrollarían un VOT (Voice Onset Time) superior al grupo control.
This nine month duration pilot study presents an empirical analysis that shows the evolution of the voiceless plosive English phonemes /ph/, /th/, /kh/ in two groups (control and experimental) of Spanish monolingual children aged 6.3 (6 years and 3 months) to 7.8 years old. The monitoring aimed to discover whether the experimental group would produce a more natural realization of the English phonemes mentioned above than the control group. The hypothesis predicted that the experimental group would develop a longer VOT than the control group by the end of the academic year.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7033
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 05 (2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_5_123.pdf370 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons