Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7510
Title: De la apropiación fotográfica a los medios electrónicos: “Pop Art”, hiperrealismo y vídeo
Authors: Hernando Carrasco, Javier
Keywords: Pop Art;Vídeos;Hiperrealismo;Fotografía;Hyperrealism;Photography;Multimedia
Issue Date: 1993
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Este artículo se centra en la historia de las relaciones entre creación artística y evolución tecnológica, que alcanzarán su momento culminante en los años sesenta del siglo pasado, en la llamada “década prodigiosa”. Durante estos años tuvo lugar la ruptura con el soporte pictórico tradicional, siendo sustituido por los llamados “nuevos medios”, como son aquellas alternativas tecnológicas o artesanales imaginables, produciéndose además un desplazamiento creativo del objeto a la transformación del espacio real. El Pop Art constituye un punto de partida que, junto al hiperrealismo, son tendencias y comparten una apropiación intensa de la fotografía y de los códigos mecánicos de reproducción de imágenes (vídeos).
This article focuses on the history of the relationship between artistic creation and technological evolution, which will reach its climax in the 60s of the last century, in the so-called "prodigious decade". During these years the rupture with the traditional pictorial support took place, being replaced by the so-called "new media", as are those technological or handmade alternatives imaginable, producing also a creative displacement of the object to the transformation of real space. Pop Art is a starting point that, together with hyperrealism, are tendencies and share an intense appropriation of photography and the mechanical codes of reproduction of images (videos).
URI: http://hdl.handle.net/10662/7510
ISSN: 0213-2214
Appears in Collections:Norba Arte Nº 13 (1993)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-2214_13_297.pdf16,97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons