Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8259
Title: What EFL student teachers think about their professional preparation: evaluation of an English language teacher education programme in Spain
Authors: Martínez Agudo, Juan de Dios
Keywords: Profesores de inglés;España;English language teachers;Evaluation of Education Programme;Inglés como lengua extranjera;English as a Foreign Language (EFL)
Issue Date: 2017
Publisher: Edith Cowan University
Abstract: Dada la importancia de la evaluación del programa en la formación docente de EFL, este trabajo de investigación de carácter exploratorio-interpretativo se centra principalmente en las fortalezas y debilidades identificadas a través del análisis y / o evaluación crítica de un programa de formación docente de EFL llevado a cabo en España. En el estudio se utilizaron metodologías de investigación tanto cuantitativas como cualitativas. El programa TEFL actual tiene varias fortalezas, pero también ciertas deficiencias significativas en vista del alto porcentaje de respuestas indecisas. El programa TEFL fue evaluado positivamente por los estudiantes participantes profesores en general, en términos de competencia pedagógica y promoción de la reflexión, aunque en realidad se necesita más información sobre el dominio del inglés y la cantidad de práctica docente también debe aumentarse. Además, los hallazgos de este estudio también ofrecen algunas sugerencias y / o recomendaciones útiles para mejorar el programa actual de formación docente de EFL, al menos en el contexto de la evaluación en español.
Given the importance of programme evaluation in the EFL teacher education, this research paper of exploratory-interpretive nature mainly focuses on both strengths and weaknesses identified through the analysis and/or critical evaluation of an EFL teacher education programme carried out in Spain. Both quantitative and qualitative research methodologies were used in the study. The current TEFL programme has several strengths, but also certain significant shortcomings in light of the high percentage of undecided responses. The TEFL programme was evaluated positively by participant student teachers in general, in terms of pedagogic competence and promotion of reflection, although more input on English proficiency is actually needed and the amount of practice teaching should also be increased. Additionally, the findings of this study also offer some helpful suggestions and/or recommendations for improving the current EFL teacher education programme at least in the Spanish evaluation context.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8259
ISSN: 1835-517X
DOI: 10.14221/ajte.2017v42n8.5
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ajte_2017v42n8_5.pdf533,18 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons