Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8687
Title: La formación de tutores de e-learning o e-formación
Authors: Alonso Díaz, Laura
metadata.dc.contributor.advisor: Blázquez Entonado, Florentino
Keywords: Enseñanza virtual;Virtual teaching;E-formación;E-learning
Issue Date: 2010
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Mediante esta investigación se ha estudiado de modo detallado las características de la enseñanza virtual, más conocida como e-learning. Se trata de una investigación realizada entre los años 2004 al 2007. En el estudio se combinan metodologías de corte cuantitativo y cualitativo, lo que ha permitido fundamentar categorías de análisis de los procesos de enseñanza/aprendizaje en e-formación y contrastar las tareas propias del docente virtual a partir de las categorías de análisis establecidas. Con tales premisas, se han extraído líneas formativas para la formación de docentes que se inician o ensayan experiencias en el ámbito del e-learning.
This research aims to study different characteristics of online learning (or elearning) in detail. The study was carried along the years 2004 and 2007. Both, quallitative and quantitative techniques are used to find out different categories of analysis in e-learning, and also to discover which are the tasks or functions that an elearning teacher should have. So finally some training outlines are drawn for those teachers who practice, or desire to practice, e-learning experiences.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8687
ISBN: 978-84-693-3791-2
Appears in Collections:DCEDU - Tesis doctorales
Tesis doctorales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TDUEX_9788469337912_p.pdf3,23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons