Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8833
Title: Ensenyar els connectors al primer cicle de l’escola primària
Other Titles: Teaching linking words to primary students
Authors: Santolària Òrrios, Alícia
Keywords: Enseñanza de la gramática;Uniendo palabras;Producción escrita;Secuencias didácticas;Educación Primaria;Teaching grammar;Linking words;Written production;Didactic sequences;Primary Education
Issue Date: 2014
Publisher: Gobierno de Extremadura
Series/Report no.: Tejuelo Monográfico;10
Abstract: Aprender el idioma escrito es un proceso complejo en el que interactúan varios factores. Este artículo relaciona la enseñanza de los puntos de la gramática, como la vinculación de obras, con los textos escritos de los niños en su segundo año de educación primaria. En esta investigación, que se llevó a cabo en el aula, se eligió una secuencia didáctica como herramienta metodológica después de la Escuela de Ginebra. El dispositivo seleccionado demuestra, en primer lugar, que la introducción de conocimientos sobre gramática no solo es posible sino eficiente a una edad temprana; y, en segundo lugar, que la introducción de una secuencia didáctica ayuda a mejorar los textos infantiles
Learning the written language is a complex process in which several factors interact. This article relates the teaching of grammar points -such as linking works- with the written texts of children in their second year of Primary Education. In this research, which was conducted in the classroom, a didactic sequence as a methodological tool has been chosen following the Geneva School. The selected device demonstrates, firstly, that introducing knowledge on grammar is not only possible but efficient at an early age; and, secondly, that the introduction of a didactic sequence helps improve children’s texts
URI: http://hdl.handle.net/10662/8833
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Monográfico Nº 10 (2014)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_monografico_10_101.pdf863,21 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons