Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9688
Title: Educación literaria y práctica lingüística en Educación Primaria a través de "mindfulness"
Other Titles: Literary education and linguistic practice in Primary Education through mindfulness
Authors: Vila Carneiro, Zaida
Keywords: Educación literaria;Didáctica de la Lengua y la Literatura;Mindfulness;Educación Primaria;Literary education;Language and Literature Didactics;Primary Education
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad de Extremadura, Facultad de Educación
Abstract: El presente artículo aborda el potencial didáctico de mindfulness en Educación Primaria. Primeramente, se expondrán los numerosos beneficios que conlleva su práctica para, a continuación, centrarnos en el ámbito educativo. Posteriormente, se planteará una propuesta para llevar esta filosofía al aula de Lengua y literatura, de manera que se trabajen los contenidos del currículo a la vez que se mejora la atención y concentración del alumnado.
This article will discuss the pedagogical potential of mindfulness in Primary Education. First of all, the many benefits of its practice will be provided. Subsequently, we will focus on the field of education, and to conclude, a proposal for the Language and Literature classroom will be presented in order to demonstrate that it is possible to work with the curriculum contents while improving the attention and mental concentration of the students.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9688
ISSN: 0213-9529
DOI: 10.17398/0213-9529.38.1.131
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 38, nº 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_38_1_131.pdf108,33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons