Issue Date | Title | Author(s) |
2024 | Anxiety-related emotions of university students when using English as a foreign language in class: comparing health and educational sciences | Manchado Nieto, Cristina; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Attribution theories in language learning motivation: success in vocational english for hospitality students | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | CLIL realities through the lens of English and content teachers | Fielden Burns, Laura Victoria; Martínez Agudo, Juan de Dios; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Comparative language learning beliefs: why aptitude matters | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2015-03-19 | Las creencias en la adquisición de segundas lenguas: la habilidad para los idiomas desde un marco incremental/fijo | Rico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2017 | Culture and motivation in English for hospitality students: why intwgrative motivation may be essential | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Estudiantes de educación superior en entornos de aprendizaje EMI: más allá de las necesidades lingüísticas | Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura. Guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglés | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Blázquez López, Lucía; Calderón Poves, Cecilia; Pérez Valenzuela, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Intercultural and linguistic competences for engineering ESP classes: A didactic framework proposal through problem-based learning | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Intercultural communication in engineering studies: a key competence in global labour markets | Rico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Language proficiency in EMI programs: analysis of learners' perceptions of their own and their teachers’ linguistic abilities | Fielden Burns, Laura Victoria; Martín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | On the fringes of metaphor: Using ambiguously figurative vague language to pragmatically negotiate sensitive topics in the English as a Medium of Instruction classroom | Littlemore, Jeannette; Fielden Burns, Laura Victoria; University of Birmingham. UK; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Personification and relationships in English as a Medium of Instruction business discourse: crossing paths in metaphorical constructions | Fielden Burns, Laura Victoria; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Portfolio use for raising confidence and combatting level differences in english for specific purposes courses | Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2024 | Pre-service teachers' projects for digitalized primary school CLIL classrooms: Approximating integration through Project-Based Learning and Scaffolding | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2019 | Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages | Rico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: a search for the stories behind students’ motivation | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Teaching Students , Creating Teachers : Focusing on Future Language Teachers and their Education for Bilingual Classrooms | Delicado Puerto, Gemma; Alonso Díaz, Laura; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2021 | What key stakeholders think about CLIL programmes: Commonalities and differences of perspective | Martínez Agudo, Juan de Dios; Fielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |