Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10391
Title: COETUM. Proyecto para la creación de un espacio de ágora educativa. Evaluación de un proyecto de innovación para la transformación de la formación inicial del profesorado
Other Titles: COETUM. The creation of an educational agora space project. Innovation project assessment for the initial teacher training transformation
Authors: Valdés Sánchez, Víctor
Gutiérrez Esteban, Prudencia
Keywords: Formación del profesorado;Entorno educativo;Innovación educativa;Enfoque multidisciplinario;Metodología docente;Teacher training;Educational environment;Educational innovation;Multidisciplinary approach;Teaching methodology
Issue Date: 2018
Publisher: Universidade de Santiago de Compostela
Abstract: El artículo presenta el proyecto COETUM, creado bajo el marco de la convocatoria de acciones de innovación docente del Servicio de Orientación y Formación Docente de la Universidad de Extremadura, cuyo principal objetivo es habilitar un espacio educativo que permita nuevas formas de organización y sirva de punto de encuentro para alumnado y profesorado. En la primera parte, se reflexiona acerca de la importancia que tienen los espacios en educación. En la segunda, se describe el proyecto, así como las acciones desarrolladas. En la tercera parte, se lleva a cabo un análisis del mismo mediante el uso de formulario en línea y la realización de un grupo de discusión y por último, se extraen algunas ideas finales sobre la experiencia desarrollada.
This article presents the COETUM project, created under the framework of the call for innovation actions of teaching innovation of the Service of Orientation and Teacher Training of the University of Extremadura. whose main objective is to enable an educational space that allows new forms of organization and serves as a point meeting for students and teachers. In the first part, we reflect on the importance of spaces in education. In the second, the project is described, as well as the actions developed. In the third part, an analysis of it is carried out through the use of online form and the realization of a discussion group and finally, some final ideas about the experience developed are extracted.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10391
ISSN: 1130-8656
DOI: 10.15304/ie.28.5188
Appears in Collections:DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ie_28_5188.pdf892,05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons