Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/11898
Title: | Canciones infantiles para aprender matemáticas |
Other Titles: | Children´s songs to learn math |
Authors: | Barrantes López, Manuel Calvino Haut, Cristina Isabel Barrantes Masot, María Consuelo Zamora Rodríguez, Víctor |
Keywords: | Música;Matemáticas;Canciones;Music;Mathematics;Songs;Infantil;Primaria;Pre-school;Primary |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | La Música es un recurso para la enseñanza y el aprendizaje de los contenidos matemáticos para la etapa de Educación Infantil (E.I.) y los primeros cursos de Educación Primaria (E.P.). En este estudio se ha realizado una exhaustiva búsqueda, selección y categorización de canciones que son una potente herramienta para facilitar el trabajo de los docentes en la enseñanza y aprendizaje de los contenidos matemáticos. El producto obtenido de tal investigación son 98 canciones distribuidas en 8 categorías de análisis, de acuerdo con los currículos de E.I. y E.P,que se presentan en fichas con apartados como: código de identificación, etapa y curso, categoría correspondiente, objetivos, letra y partitura, y un apartado con sugerencias y actividades para trabajar la canción en el aula. Todas las canciones están incluidas en una página web en la que se pueden consultar o descargar dichas fichas de las canciones. Music is a resource for teaching and learning mathematics contentstopre-school and the first levels of Primary Education.In this studyan exhaustive search, selection and categorization of songsis carried. It is a powerful tool to make easy the teacher´s job in the learning and education mathematics contents. The result obtained fromthis investigation are 98 songs that have been distributed in 8 categories of analysis, in agreement with curriculum of pre-schooland primary education, They are categorized in worksheets with sections such as: code of identification, period and course, corresponding category, goals, lyric and score, and a section with suggestions and activities to work the song in the classroom.Allsongsare included in a web page where theycanbe checked or downloaded. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/11898 |
ISSN: | 0213-9529 |
DOI: | 10.17398/0213-9529.40.1.103 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 40, nº 1 (2021) DDCEM - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_40_1_103.pdf | 497,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License