Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/12874
Title: | Uso de la autoevaluación en asignaturas relacionadas con la discapacidad en alumnado de educación |
Other Titles: | Application of self-assessment involving Education students enrolled classes on disability |
Authors: | Fernández Jiménez, Carolina Fernández Cabezas, María Hervás Torres, Mirian Tallón Rosales, Susana Polo Sánchez, María Tamara |
Keywords: | Aprendizaje basado en problemas;Autoevaluación;Competencia;Discapacidad;Problem-based learning;Self-assessment;Competence;Disability |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Asociación INFAD Universidad de Extrmadura |
Abstract: | Se quiso utilizar la autoevaluación como estrategia de evaluación en alumnado de educación. Se analiza la percepción de los estudiantes sobre la adquisición de competencias vinculadas a la discapacidad utilizando como metodología docente el aprendizaje basado en problemas. Los resultados obtenidos permiten concluir que la autoevaluación mediante rúbricas supone una adecuada herramienta para evaluar el grado de adquisición de competencias básicas. We used self-assessment as strategies for the assessment of students in the Faculty of Education. We analysed the perception of students regarding their acquisition of skills in the area of disability, using problem-based learning as the teaching methodology. The results suggest that the self-assessment of students using rubrics is an appropriate tool for assessing basic skill levels. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/12874 |
ISSN: | 0214-9877 |
DOI: | 10.17060/ijodaep.2018.n1.v3.1266 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2018 Nº 1, Vol. 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2018_1_3_239.pdf.pdf | 330,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License