Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/14761
Title: | Influencia de la creatividad y la atención en las aptitudes musicales de niños entre diez y doce años |
Authors: | Martín López, Eva León del Barco, Benito Vicente Castro, Florencio |
Keywords: | Atención;Creatividad;Actitudes musicales;Attention;Creativity;Musical aptitudes |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | El trabajo que a continuación presentamos surge tras la revisión de diversos estudios en español e inglés realizados en los últimos veinte años sobre la naturaleza de las aptitudes musicales. Los trabajos de Vera (1985), Adrián (1993), Feu (1994), Díaz y Frega (1998), Moreno (1999), Gómez (2000) y Pérez (2002), estudian aspectos relacionados con las aptitudes musicales, pero, ninguno de ellos, examina la relación que variables de la personalidad como la atención o la creatividad pueden ejercer en el desarrollo de las mismas. Por ello, nuestro estudio, mide las aptitudes musicales (test de Seashore) y ve las relaciones que se establecen entre dichas aptitudes y la atención (test d-2) y la creatividad (test CREA-C). The work that we present arises after the revision of diverse studies done in English and Spanish in the last twenty years on the nature of the musical aptitudes. The works of Vera (1985), Adrián (1993), Feu (1994), Díaz y Frega (1998), Moreno (1999), Gómez (2000) y Pérez (2002), examine the relation that the variable of the personalíty as the attention or the creativity can exert in the development of the same ones. Far that reason, our study measures the musical aptitudes (Seashore test) and sees the relations that settle down between these aptitudes and the attention (d-2 test) and the creativity (CREA-C test). |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/14761 |
ISSN: | 0213-9529 |
Appears in Collections: | Campo Abierto nº 28 (2005) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_28_15.pdf | 230,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License