Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15374
Title: La autoeficacia y la evaluación del aprendizaje
Authors: Cárdenas Lizarazo, Janeth Amparo
Gómez del Amo, Rosa
Keywords: Dominio afectivo;Evaluación del aprendizaje;Profesor de secundaria;Matemáticas;Rendimiento;Affective domain;Assessment;Secondary teachers;Mathematics;Performance
Issue Date: 2011
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Diferentes trabajos señalan la influencia de la dimensión afectiva en la enseñanza/aprendizaje de las matemáticas, destacando su influencia en el rendimiento académico de los estudiantes. Sin embargo, los documentos que tratan la influencia de la dimensión afectiva en los profesores al evaluar, son escasos. En esta comunicación presentamos algunos de los aspectos que inciden en los docentes de secundaria, al momento de evaluar el aprendizaje de las matemáticas, en busca de tomar una decisión conjunta sobre: los aspectos a tratar del Dominio Afectivo y que influyan en el profesor de secundaria en la investigación que nos proponemos realizar.
Different studies indicate the influence of the affective dimension in the teaching/learning of mathematics, highlighting their influence on students' academic performance. However, the papers dealing with the influence of the affective dimension in evaluating teachers are scarce. In this communication we present some of aspects that affect the secondary teachers, when evaluating the learning of mathematics, looking to take a joint decision on aspects to address the affective domain and influence the secondary school teacher in the research that we intend to do.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15374
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:DDCEM - Artículos
Revista INFAD 2011 Nº 2, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2011_2_1_93.pdf65,93 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons