Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/16852
Title: | La Nouvelle Héloïse: un traitement inédit de la tromperie |
Authors: | Michaux, Ginette |
Keywords: | Rousseau, Jean-Jacques (1712-1778);Ilustración Francesa;Siglo de las Luces;Age of Enlightenment;French Enlightenment |
Issue Date: | 2000 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Análisis sobre las ideas pedagógicas en Rousseau en Émile, Nouvelle Hélloise, o el Discours sur les sciences et les arts de contenido educativo. El Émile es el escenario para desarrollar el mito del buen salvaje. Nouvelle Hélloise aborda el tema de la nocividad del otro a partir de artificios. En el Discours sur les sciences et les arts se trata la educación desde un punto de vista simbólico. Analysis of Rousseau's pedagogical ideas in Émile, Nouvelle Hélloise, or the Discours sur les sciences et les arts with educational content. Émile is the setting for developing the myth of the good savage. Nouvelle Hélloise deals with the noxiousness of the other by means of artifice. Discours sur les sciences et les arts deals with education from a symbolic point of view. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/16852 |
ISSN: | 1135-8637 |
Appears in Collections: | Cuadernos de Filología Francesa Nº 12 (2000) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1135-8637_12_91.pdf | 111,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License