Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18150
Title: Programa de Procedimientos y Estrategias de Comprensión Lectora para Alumnos Universitarios
Authors: Romero Pérez, Juan Francisco
Lavigne Cerván, Rocío
Gómez Carrillo, Victoria del Rocío
Keywords: Comprensión lectora;Alumnos universitarios;Reading comprehension;University students
Issue Date: 2006
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El Programa de Procedimientos y Estrategias de Comprensión Lectora para Alumnos Universitarios que presentamos a continuación, forma parte de una Investigación en Innovación Educativa llevada a cabo con cien alumnos de primer curso. Este Programa se basa en la instrucción de procesos y estrategias de atención sostenida, conocimientos previos, selección y organización de la información relevante, y en una secuencia de autoinstrucciones que los estudiantes deben seguir, aplicándolas a cada uno de los diferentes textos.
The Program of Procedures and Strategies of Reading Comprehension for University Students that we present below, is part of a Research in Educational Innovation carried out with one hundred first-year students. This Program is based on the instruction of processes and strategies of sustained attention, prior knowledge, selection and organization of relevant information, and on a sequence of self-instructions that students must follow, applying them to each of the different texts.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18150
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2006 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2006_1_1_385.pdf247,58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons