Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20927
Title: El profesor de E/LE: personalidad, motivación y eficacia
Authors: Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-
Keywords: Profesor;Formación;Personalidad;Motivación;Eficacia;Professor;Formation;Personality;Motivation;Effectiveness
Issue Date: 2007
Publisher: Eva Álvarez Ramos
Abstract: En este trabajo trataré de realizar un análisis y reflexión empírica sobre la figura del profesor, coprotagonista del acto didáctico. Se espera mucho de los profesores, lo cual exige que sean profesionales con alta capacitación, preparados intelectualmente y que valoren su propio trabajo y la necesidad de formación y reciclaje, porque si hay una profesión que constantemente deba reciclarse ésa es la función docente. A lo largo de las siguientes páginas reflexionaremos sobre cuestiones pedagógicas importantes centradas en el profesor de español como lengua extranjera, tales como la formación, personalidad, motivación o eficacia.
In this work I will try to make an analysis and empirical reflection on the figure of the professor, co-protagonist of the didactic act. Much of the professors is expected, which demands that they are professional with high qualification, prepared intellectually and that they value their own work and the necessity of formation and recycling, because if there is a profession that constantly must be recycle that one is the educational function. Throughout the following pages we will reflect on centered important pedagogical questions in the professor of Spanish like foreign language, such as the formation, personality, motivation or effectiveness.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20927
ISSN: 1887-3731
Appears in Collections:DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1887-3731_1_14.pdf178,27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons