Año | Título | Autor/a |
2021 | Assessing Panamanian hospitals’ performancewith alternative frontier methods | Cordero Ferrera, José Manuel; García García, Agustín; Lau Cortés, Enrique; Polo Fernández, Cristina; Universidad de Panamá; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2018 | Causal inference on education policies: a survey of empirical studies using PISA, TIMSS and PIRLS | Cordero Ferrera, José Manuel; Cristóbal López, Víctor; Santín González, Daniel; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Complutense de Madrid |
2016 | Evaluación de la eficiencia técnica de la atención primaria pública en el País Vasco, 2010-2013 | Cordero Ferrera, José Manuel; Nuño Solinís, Roberto; Orueta Mendía, Juan Francisco; Polo Fernández, Cristina; Río Cámara, Mario del; Alonso Morán, Edurne; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad de Deusto; Centro de Salud de Astrabudua, Osakidetza, Erandio (Vizcaya); Instituto Vasco de Innovación Sanitaria (Sondika, Vizcaya) |
2022 | La evaluación en el contexto educativo | Cordero Ferrera, José Manuel; Pedraja, Francisco, 1958-; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2021 | Exploring factors related with resilience in primary education: evidence from european countries | Cordero Ferrera, José Manuel; Mateos Romero, Lucía; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2015 | Factores del éxito escolar en condicione socioeconómicas desfavorables | Cordero Ferrera, José Manuel; Pedraja, Francisco, 1958-; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2019 | Financial education and student financial literacy: a cross-country analysis using PISA 2012 data | Cordero Ferrera, José Manuel; Gil Izquierdo, María; Pedraja, Francisco, 1958-; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Autónoma de Madrid |
2019 | Measuring efficiency in education: The influence of imprecision and variability in data on DEA estimates | Cordero Ferrera, José Manuel; Aparicio Baeza, Juan; Ortiz Henarejos, Lidia; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Miguel Hernández |
2017 | La relación entre habilidades cognitivas y no cognitivas | Cordero Ferrera, José Manuel; Muñiz Pérez, Manuel; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2014 | La repetición de curso y sus factores condicionantes en España | Cordero Ferrera, José Manuel; Manchón López, César; Simancas Rodríguez, Rosa Fermina; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía |
2018 | The effect of teaching strategies on student achievement: an analysis using TALIS-PISA-link | Cordero Ferrera, José Manuel; Gil Izquierdo, María; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Autónoma de Madrid |
2018 | Using non-radial DEA to assess school efficiency in a cross-country perspective: an empirical analysis of OECD countries | Aparicio Baeza, Juan; Cordero Ferrera, José Manuel; González Espinosa, Martín; López Espín, Jose J.; Universidad de Extremadura. Departamento de Economía; Universidad Miguel Hernández |