Skip navigation
Sign on to:
My Dehesa
Edit Account details
En todo DEHESA
Biblioteca Digital
Docencia
Institucional
Investigación
Publicaciones UEX
Trabajos Fin de Estudios
Dehesa. Repositorio Institucional de la Universidad de Extremadura
Browse
Communities/Collections
Issue Date
Author
Title
Subject
UNESCO
Type
Statistics
View Statistics
Help
Help
Browsing "DFING - Artículos" by UNESCO 5701.11 Enseñanza de Lenguas
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 10 to 29 of 29
< previous
Issue Date
Title
Author(s)
2017
ICT in the English classroom. Qualitative analysis of the attitudes of teachers of English towards its implementation in secondary schools
Galván Malagón, María Carmen
;
López Pérez, Magdalena, 1979-
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico: el caso de alumnos de Educación Secundaria
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2008
Language Learning and MUDs: and Overview
Macarro Asensio, Rosa María
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2015
Language learning through handheld gaming: a case study of an English course with engineering students
Rico García, María Mercedes
;
Agudo Garzón, Juan Enrique
;
Sánchez Santamaría, Héctor
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos
2021
Lecturers’ training needs in EMI programmes: beyond language competence
Piquer Píriz, Ana María
;
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
Lexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledge
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
Measuring preservice foreign language teachers' attitudes toward inclusive education through a newly developed scale
Fernández Portero, Ignacio
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023
Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse
Castellano Risco, Irene Olga
;
Martín Gilete, Marta
;
Hijazo Gascón, Alberto
;
Ibarretxe Antuñano, Iraide
;
N/A
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1998
Un nuevo enfoque metodológico de la enseñanza del inglés empresarial
Galván Malagón, María Carmen
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020
Percepciones de los maestros de la provincia de Badajoz ante AICLE
López Pérez, Magdalena, 1979-
;
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019
Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages
Rico García, María Mercedes
;
Fielden Burns, Laura Victoria
;
Sánchez Santamaría, Héctor
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018
Receptive vocabulary and learning strategies in Secondary School CLIL and non-CLIL learners
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021
The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual
Ruano San Segundo, Pablo
;
Bouso Rivas, Tamara
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020
The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
Castellano Risco, Irene Olga
;
Alejo González, Rafael
;
Piquer Píriz, Ana María
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018
The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary size
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022
The role of input in the use of metaphor in L2 writing
Martín Gilete, Marta
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching Approach
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2012
Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: a study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers
Alejo González, Rafael
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2009
Venciendo miedos en la enseñanza de inglés a adultos. Un caso práctico: la ciudad, sus leyendas y los espacios web
Delicado Puerto, Gemma
;
Agudo Garzón, Enrique
;
Silva, Paula Ferreira da
;
Cumbreño Espada, Paula
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
;
I.E.S. Joaquín Sama (San Vicente de Alcántara, Badajoz)
2018
Vocabulary learning strategies: their relation to learning success
Castellano Risco, Irene Olga
;
Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa