Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3328
Title: | Educación emprendedora y elección de carrera |
Authors: | Sánchez, José Carlos |
Keywords: | Autoconcepto;Elección de carrera;Orientación;Educación emprendedora;Self concept;Choice of career;Guidance;Entrepreneurial education |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidad de Extremadura Asociación INFAD |
Abstract: | Para explicar las diferencias en la elección de carrera, los investigadores han recurrido a diferentes variables explicativas, como género, motivacionales, de estatus, de personalidad, etc. Estas
variables por si sólas no están lo suficientemente justificadas, sino más bien es un conjunto de variables las que de manera indirecta o directa influyen en los procesos relacionados con la carrera
vía otras variables moduladoras o mediadoras. Un ejemplo de esta perspectiva de investigación es el modelo de doble impacto de Able (2000). To explain the differences in the choice of career, researchers have resorted to different explanatory variables, such as gender, motivational, status, personality, etc., these variables by themselves are not sufficiently justified, but rather is a set of variables that directly or indirectly influence the processes related cross other modulator variables or mediators. An example of this perspective is the research model of double impact of Able (2000). |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/3328 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_4_507.pdf | 473,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License