Search


Current filters:
Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 24 (Search time: 0.021 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)
2022School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescentsSánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Skipping breakfast and excess weight among young people: the moderator function of moderate-to-vigorous physical activityLópez Gil, José Francisco; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad Pública de Navarra
2013-03The importance of parents’ behavior in their children’s enjoyment and amotivation in sportsSánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Oliva, David; Amado Alonso, Diana; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2023Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysisTapia Serrano, Miguel Ángel; López Gajardo, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Didáctico y Comportamental del Deporte (ADICODE)
2022Relación entre la intención de ser físicamente activo y el desplazamiento al centro educativo: propuestas de intervención para potenciar el desplazamiento activo en niñosCerro Herrero, David; Prieto Prieto, Josué; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Vaquero Solís, Miguel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Analysis of Variables That Influence the Walkability of School Environments Based on the Delphi MethodCerro Herrero, David; Prieto Prieto, Josué; Vaquero Solís, Miguel; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2014Physical education lessons and physical activity intentions within Spanish secondary schools: A self-determination perspective.Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Kinnafick, F. E.; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Motivación y barreras del desplazamiento activo en los profesores: Un estudio exploratorioCerro Herrero, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Vaquero Solís, Miguel; Prieto Prieto, Josué; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Salamanca
2014Análisis de los procesos grupales y el rendimiento en fútbol semiprofesionalLeo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Sánchez Oliva, David; Amado Alonso, Diana; García Calvo, Tomás; Universidad Católica San Antonio de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2015El conflicto de rol y el conflicto de equipo como debilitadores de la eficacia colectivaLeo Marcos, Francisco Miguel; González Ponce, Inmaculada; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal