Buscar


Filtros actuales:
Comienza una nueva búsqueda
Añade filtros:

Usa filtros para refinar los resultados de búsqueda.


Resultados 1-10 de 43
Elementos encontrados
AñoTítuloAutor/a
2024Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learningDiloy Peña, Sergio; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; García Cazorla, Javier; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2020Quantification of internal and external load in school football according to gender and teaching methodologyGarcía Ceberino, Juan Manuel; Antúnez Medina, Antonio; Feu Molina, Sebastián; Ibáñez Godoy, Sergio José; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación de Optimización del Entrenamiento y Rendimiento Deportivo (GOERD); Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2021Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approachAbós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based interventionSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Estilo interpersonal docente. Un análisis de perfil según las diferencias en motivación, necesidades psicológicas básicas, clima escolar y satisfacción con la enseñanzaManzano Sánchez, David; Jiménez Parra, José Francisco; Universidad de Murcia
2023Importancia de las metodologías activas en la educación física: revisión sistemática sobre las metodologías para el fomento de la autonomíaGómez López, Manuel; Jiménez Parra, José Francisco; Martins, Paulo; Manzano Sánchez, David; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidade de Lisboa. Portugal
2017Effects of an intervention with teachers in the physical education context: A Self-Determination Theory approach.Sánchez Oliva, David; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2014Physical education lessons and physical activity intentions within Spanish secondary schools: A self-determination perspective.Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Kinnafick, F. E.; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2015Effects of an intervention programme with teachers on the development of positive behaviours in Spanish physical education classes.García Calvo, Tomás; Sánchez Oliva, David; Leo Marcos, Francisco Miguel; Amado Alonso, Diana; Pulido González, Juan José; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2024Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: Differences based on sex and educational stageManzano Sánchez, David; Valero Valenzuela, Alfonso; Hortigüela Alcalá, David; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Burgos