Buscar


Filtros actuales:
Comienza una nueva búsqueda
Añade filtros:

Usa filtros para refinar los resultados de búsqueda.


Resultados 1-10 de 14
Elementos encontrados
AñoTítuloAutor/a
2024Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: Differences based on sex and educational stageManzano Sánchez, David; Valero Valenzuela, Alfonso; Hortigüela Alcalá, David; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Burgos
2024Fear of failure and perception of the motivational climate under the coach pressureGómez López, Manuel; Valero Valenzuela, Alfonso; Manzano Sánchez, David; González Hernández, Juan; Universidad de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Granada
2017Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of studentsAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2016Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processesSevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2022School social climate and personal and social responsibility of high school students in secondary school according to their motivational profileManzano Sánchez, David; Belando Pedreño, Noelia; Jiménez Parra, José Francisco; Valero Valenzuela, Alfonso; Universidad Europea de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia
2023Profile analysis through self-determination theory and intention to be physically active: differences according to gender and ageManzano Sánchez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2023Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysisTapia Serrano, Miguel Ángel; López Gajardo, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Didáctico y Comportamental del Deporte (ADICODE)
2016Predicción de la motivación en las etapas de cambio de ejercicio más activosAspano Carrón, María Isabel; Lobato Muñoz, Susana; Leyton Román, Marta; Bautista, Marco Alexandre da Silva; Jiménez Castuera, Ruth; Escola Superior de Educação de Castelo Branco. Portugal; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2015Incidence of parental support and pressure on their children’s motivational processes towards sport practice regarding genderAmado Alonso, Diana; Sánchez Oliva, David; González Ponce, Inmaculada; Pulido González, Juan José; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad Católica San Antonio de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Cádiz
2016Adaptación al fútbol de la escala de necesidades psicológicas básicas en el ejercicioPulido González, Juan José; Sánchez Oliva, David; González Ponce, Inmaculada; Amado Alonso, Diana; López Chamorro, José María; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal