Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4557
Title: Los nuevos medios de comunicación social: las redes sociales
Other Titles: The new media for Social Communication: the social networking
Authors: Pantoja Chaves, Antonio
Keywords: Comunicación Social;Medios de comunicación;Tecnología;Historia de la comunicación;Social Communication;Media;Tecnology;History of Communication
Issue Date: 2011
Publisher: Junta de Extremadura. Consejería de Educación
Abstract: En el intercambio de testigo que están realizando los medios de comunicación tradicionales y las redes sociales no sólo se está produciendo una simple sustitución, ni tan siquiera una transmutuación como comúnmente se está queriendo entender. Como en todo proceso, están surgiendo nuevas propiedades que en el ámbito de la comunicación se relacionan con principios como la deslocalización, la imprevisión, la inmediatez o la interacción. Unas cualidades sobre las que reflexionaremos en el siguiente artículo, con la intención de adecuar su definición en el entorno de los nuevos medios de comunicación social.
In the exchange of witness being done by traditional media and social networking is not only producing a simple substitution, not even one as commonly transmutuación is trying to understand. As in any process, properties that are emerging in the field of communication principles as they relate to relocation, unpredictability, immediacy or interaction. Qualities on which we reflect in the following article, with the intention to adapt its definition in the setting of new media.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4557
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDCSL - Artículos
Tejuelo Vol. 12, nº 1 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_12_218.pdf172,71 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons