Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4565
Title: Diagnósticos sobre problemas ortográficos. Una experiencia educativa
Other Titles: Diagnosis of orthographic problems. An educational experience
Authors: Pérez Parejo, Ramón
Guerrero Serrano, Francisco
Ríos de Torres, Rosario Ester
Keywords: Ortografía;Diagnóstico;Detección;Didáctica;Informe;Spelling;Diagnosis;Detection;Didactics;Report
Issue Date: 2010
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: El estudio de la ortografía resulta a veces tan árido para los alumnos como desalentador para los profesores. El desánimo cunde por la sensación de enfrentarse a un enmarañado reglamento. Sin embargo, la ortografía se puede estructurar a fin de discernir sus problemas concretos y así poder superarlos más fácilmente. Nuestro proyecto presenta un método claro para detectar esos problemas ortográficos. Para ello hemos diseñado un “Informe sobre problemas ortográficos detectados”, una plantilla personalizada y diacrónica en la que aparecen, estructurados, los problemas ortográficos más habituales que el profesor debe detectar y señalar. Ese documento remite decimalmente a un sencillo y práctico “Resumen de las reglas ortográficas”.
The study of spelling is sometimes as arid for the pupils as discouraging for the teachers. The sensation of facing an entangled regulation causes discouragement. However, spelling rules can be structured in order to discern the specific problems more easily. Our project presents a clear method to detect orthographic problems. With this purpose, we have designed a "Report on spelling problems detected", a personalized report containing the most habitual orthographic problems that the teacher must detect. This document refers to a practical and simple "Summary of spelling rules".
URI: http://hdl.handle.net/10662/4565
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDCSL - Artículos
Tejuelo Vol. 08, nº 1 (2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_8_95.pdf417,89 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons