Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5597
Title: El valor didáctico del juego y del movimiento en la enseñanza del Inglés en el primer ciclo de Educación Primaria
Other Titles: The educational value of play and movement in the teaching of English in the first cycle of primary education
Authors: Alías Gallego, Diego
Keywords: Inglés;Educación Física;Juego y movimiento;Interdisciplinariedad;English;Physical Education;Play and movement;Interdisciplinarity
Issue Date: 2011
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: La propuesta didáctica objeto de análisis en este estudio, de título “Me muevo y aprendo Inglés”, representa una manera innovadora de abordar la enseñanza del Inglés en el primer ciclo de Educación Primaria desde un planteamiento interdisciplinar, en consonancia con el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y nuestro actual sistema educativo basado en Competencias. “Me muevo y aprendo Inglés” es fruto de un largo e ilusionante proceso investigador de dos maestros de Educación Primaria, especialistas en áreas tan dispares a simple vista como son la Educación Física y el Inglés, que decidieron abordar la enseñanza de esta lengua extranjera en su Centro, desde un planteamiento totalmente novedoso para ellos: enseñar Inglés mediante el juego y el movimiento.
The didactic proposal analyzed in this study, entitled “I move and learn English”, represents an innovative approach to teaching English in the first cycle of primary education from an interdisciplinary approach, in line with the Common European Framework of reference for Languages and our current educational system based on competencies. “I move and learn English” is the result of a long and exciting research process of two primary school teachers, specialists in areas as disparate at first glance such as Physical Education and English, they decided to approach the teaching of this foreign language its center, from a completely new approach to them: teaching English through play and movement.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5597
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 30, nº 2 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_30_23.pdf383,52 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons