Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6825
Title: Comparación de la historia académica personal de alumnos de la Diplomatura y del Grado de Maestro de Primaria sobre materias de ciencias. Evolución de los perfiles del alumnado
Other Titles: Comparison of personal academic history in students of Diploma and Degree in Elementary Teacher about Science matters. Student profiles evolution
Authors: Pro, António de
Nortes, María Rosa
Keywords: Percepción alumnado;Historia personal;Formación inicial de maestros.;Students’ perceptions;Personal history;Pre-service teachers;Ciencias;Science
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: El presente trabajo, realizado con alumnos del Grado de Maestro de Primaria de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia, es una réplica parcial de otro más amplio ya realizado en el que los participantes eran alumnos de la Diplomatura de Maestro (especialidad Primaria) de esta misma Facultad. Se pretende, mediante la aplicación del mismo cuestionario a una muestra de 110 alumnos de cuarto curso, establecer similitudes y diferencias en cuanto a los contenidos, actividades y evaluación que vivieron durante su etapa académica pre-universitaria. Los resultados muestran tendencias similares, pero con mejora en muchas de las categorías estudiadas a favor de los alumnos de Grado. En general, los resultados revelan una experiencia académica que, aunque aún tiene mucho margen de mejora, es más innovadora y está un poco más acorde con lo que desde la Facultad se propone.
This paper, made with students in the Elementary Teacher Education Degree from the Education Faculty of Murcia, is a partial replic of a wider one in wich participants were students of the previous curriculum (Graduate Teacher, Elementary School Specialty) from de same Faculty. We try, by applying the same questionnaire to a sample of 110 fourth graders, establish similarities and differences about contents, activities and evaluation they lived during their pre-university academic stage. The results show similar trends but with improvement in many of the categories studied for Degree students. Overall, the results reveal an academic experience more innovative and a little more in line with what is proposed by the Faculty. But it still has much room for improvement,
URI: http://hdl.handle.net/10662/6825
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 35, nº 1 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_35_1_69.pdf408,47 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons