Año | Título | Autor/a |
2019 | Bilingual education under debate. Practice, research and teacher education | Martínez Agudo, Juan de Dios; Maya Retamar, María Guadalupe de la; Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2023 | Conventional metaphors in english as a lingua franca: an analysis of SPEECH metaphors in three academic seminars | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2016-03-28 | El desarrollo de la competencia léxica en la adquisición del francés como segunda lengua extranjera en la ESO | Alejo González, Rafael; Luengo González, María Rosa; Maya Retamar, María Guadalupe de la; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2016-12-12 | Diferencias individuales en AICLE: personalidad y logro académico | Alejo González, Rafael; Macías Valverde, Antonio Eduardo |
2021 | Estrategias de aprendizaje y conocimiento léxico: un estudio sobre el alumnado de educación secundaria en programas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Postgrado |
2023 | Evaluación de la competencia léxica en dos lenguas extranjeras: análisis del tamaño del vocabulario receptivo y productivo en alumnos AICLE y no AICLE de educación primaria | Alejo González, Rafael; Maya Retamar, María Guadalupe de la; Mora Ramos, Inmaculada; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Doctorado |
2022 | icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura. Guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglés | Piquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Martín Gilete, Marta; Fielden Burns, Laura Victoria; Blázquez López, Lucía; Calderón Poves, Cecilia; Pérez Valenzuela, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020-11-11 | Language aptitude influence on foreign language acquisition | Alejo González, Rafael; Calderón Poves, Cecilia |
2016 | Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: is Lex30 a valid test for low-level school learners? | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | El potencial del enfoque AICLE para el profesorado de Educación Superior en Portugal: un análisis de necesidades lingüísticas en el Instituto Politécnico de Portalegre | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Coelho, Margarida Maria Bagina |
2020-11-11 | Receptive vocabulary in Primary CLIL learners: correlations with L1 and academic achievement | Alejo González, Rafael; Mendiola Romero, María Teresa |
2023 | Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: a case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom. | Alejo González, Rafael; Lucero Fustes, Manuel; Schleppegrell, Mary; Sánchez, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa; University of Michigan. Estados Unidos |
2020 | The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable? | Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2020 | "The manage of two kingdoms must": an analysis of metaphor in two CLIL textbooks | Alejo González, Rafael; García Bermejo, Verónica; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2015-10-27 | Unfolding individual differences in the CLIL primary classroom: comparing "Social science" and "Natural science". A study of motivation, anxiety and willingness to communicate in 5th grade in Extremadura | Alejo González, Rafael; Píriz Rico, Beatriz; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2012 | Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: a study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |