Listar por Autor/a 1f46f17e-567a-4702-be4c-6039d1a2afbb

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 13 de 13
AñoTítuloAutor/a
2020An Integrated Model Approach of Education for Sustainable Development: Exploring the Concepts of Water, Energy and Waste in Primary EducationMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Analysis of Environmental Awareness, Emotions and Level of Self-Efficacy of Teachers in Training within the Framework of Waste for the Achievement of Sustainable DevelopmentMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Analysis of the Concept of Energy in the Spanish Curriculum of Secondary Education and Baccalaureate: A Sustainable PerspectiveMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Física
2022Cognitive and Emotional Development of STEM Skills in Primary School Teacher Training through Practical WorkMartínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Comparación de las emociones, actitudes y niveles de autoeficacia ante áreas STEM entre diferentes etapas educativasMateos Núñez, María Milagros; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Development of ICT-Based Didactic Interventions for Learning Sustainability Content: Cognitive and Affective AnalysisMartínez Borreguero, María Guadalupe; Perera Villalba, Juan José; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2022Development of STEM Instructional Resources for Teaching Optics to Teachers-in-Training: Influence on Learning and Teacher Self-EfficacyMartínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2015-09-30Diseño y determinación experimental de la utilidad didáctica de una intervención basada en mapas conceptuales para el estudio del bloque de “la materia” en 4º de Primaria. Análisis comparativo de diferentes editorialesMartínez Borreguero, María Guadalupe; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021Diseño y validación de metodologías didácticas aplicadas en el aula de educación primaria para mejorar el dominio cognitivo y emocional en la enseñanza/aprendizaje de competencias STEMMartínez Borreguero, María Guadalupe; Mateos Núñez, María Milagros; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Postgrado
2022Implicaciones cognitivas y emocionales de la implementación de un videojuego para el aprendizaje de contenidos de ciencias en PrimariaMartínez Borreguero, María Guadalupe; Corzo Cortés, Teresa; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Learning Science in Primary Education with STEM Workshops: Analysis of Teaching Effectiveness from a Cognitive and Emotional PerspectiveMateos Núñez, María Milagros; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2018Recreational Experiences for Teaching Basic Scientific Concepts in Primary Education: The Case of Density and PressureMartínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Mateos Núñez, María Milagros; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Water from the Perspective of Education for Sustainable Development: An Exploratory Study in the Spanish Secondary Education CurriculumMartínez Borreguero, María Guadalupe; Maestre Jiménez, Jesús; Mateos Núñez, María Milagros; Naranjo Correa, Francisco Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas