Mostrando resultados del 6 al 25 de 35
< Anterior
Siguiente >
Año | Título | Autor/a |
2023 | Comportamientos saludables en jóvenes: prevalencias, asociaciones y efectos de una intervención escolar | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Tapia Serrano, Miguel Ángel |
2015 | El conflicto de rol y el conflicto de equipo como debilitadores de la eficacia colectiva | Leo Marcos, Francisco Miguel; González Ponce, Inmaculada; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2017 | Creativity associated with the application of a motivational intervention programme for the teaching of dance at school and its effect on the both genders | Amado Alonso, Diana; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Molero Navajas, Pablo Fernando; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2014 | Diferencias de género en la motivación y percepción de utilidad del deporte escolar | Amado Alonso, Diana; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2016-02-22 | Efecto de un programa de intervención orientado al incremento de la motivación en la enseñanza de la danza en la escuela | Amado Alonso, Diana; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Molero Navajas, Pablo Fernando; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2014 | Effect of a multi-dimensional intervention programme on the motivation of Physical Education students | Amado Alonso, Diana; Villar Álvarez, Fernando del; Leo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2023 | Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis | Tapia Serrano, Miguel Ángel; López Gajardo, Miguel Ángel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; González Ponce, Inmaculada; García Calvo, Tomás; Pulido González, Juan José; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Comportamental de la Actividad Física y el Deporte (ACAFYDE); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Análisis Didáctico y Comportamental del Deporte (ADICODE) |
2017 | Foreword of the special issue on motivation in Physical Education, sport and physical activity and health | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Amado Alonso, Diana; Universidad Rey Juan Carlos; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | Incidence of parental support and pressure on their children’s motivational processes towards sport practice regarding gender | Amado Alonso, Diana; Sánchez Oliva, David; González Ponce, Inmaculada; Pulido González, Juan José; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad Católica San Antonio de Murcia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Cádiz |
2016 | Influencia de la formación de los entrenadores sobre la motivación de los deportistas | Pulido González, Juan José; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2021 | Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females? | Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile |
2022 | Motivación y barreras del desplazamiento activo en los profesores: Un estudio exploratorio | Cerro Herrero, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Vaquero Solís, Miguel; Prieto Prieto, Josué; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Salamanca |
2022 | Motivación, promoción de hábitos saludables y bienestar en niños y adolescentes escolares | Iglesias Gallego, Damián; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Vaquero Solís, Miguel; Universidad de Extremadura. Escuela Internacional de Postgrado |
2015 | Motivational climate created by other significant actors and antisocial behaviors in youth sport | Leo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Sánchez Oliva, David; Amado Alonso, Diana; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2014 | Percepción de la conducta de los padres en los comportamientos antisociales mostrados por los jóvenes participantes de deportes colectivos | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Pulido González, Juan José; Amado Alonso, Diana; Sánchez Oliva, David; Leo Marcos, Francisco Miguel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2014 | Physical education lessons and physical activity intentions within Spanish secondary schools: A self-determination perspective. | Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Kinnafick, F. E.; García Calvo, Tomás; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
2015 | Profiles of parental behavior in sport and its relationship with their children' motivational processes | Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Pulido González, Juan José; Amado Alonso, Diana; Leo Marcos, Francisco Miguel; Sánchez Oliva, David; González Ponce, Inmaculada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad Católica San Antonio de Murcia |
2022 | Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Costa, João; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |
2022 | Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmove | Sánchez Oliva, David; García Calvo, Tomás; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Leo Marcos, Francisco Miguel; Pulido González, Juan José; González Ponce, Inmaculada; Muñoz Marín, Diego; Sevil Serrano, Javier; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Castro Piñero, José; Grao Cruces, Alberto; Camiletti Moirón, Daniel; Izquierdo Gómez, Rocío; Conde Caveda, Julio; Padilla Moledo, Carmen; Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel; Martínez-Vizcaíno, Vicente; González Morcillo, Carlos; Chillón Garzón, Palma; Martins, João; Onofre, Marcos; Marques, Adilson; Ribeiro, Tiago; Mota, Jorge; Silva, Paula; Santos, Paula; Pizarro, Andreia; Vuillemin, Anne; Corrion, Karine; Garbarino, Jean-Marie; Ceciliani, Andrea; Dallolio, Laura; Masini, Alice; Marini, Sofia; Murphy, Marie; Carlin, Angela; Connolly, Sinead; Ferro, Nuno; Bolaños, Felix; Pjevac, Dusan; Fournier, Marion; Toni, Fanny de; Mulato, Raffaela; Stephan, Riegger; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad de Cádiz; Universidad de Castilla-La Mancha; Universidad de Granada; Universidade de Lisboa. Portugal; Universidade do Porto. Portugal; Université Côté d'Azur. France; Università di Bologna. Italia; Ulster University; Sociedade Portuguesa de Educação Física; Azur Sport Santé; Moving School 21 |