Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/20930
Title: En busca de una explicación didáctica del subjuntivo para estudiantes de ELE
Authors: Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-
Nevado Fuentes, Charo
Keywords: Gramática;Subjuntivo;Problemas;Explicación;ELE;Grammar;Subjunctive;Problems;Explanation
Issue Date: 2007
Publisher: Eva Álvarez Ramos
Abstract: La palabra subjuntivo no ha parado de generar dudas y problemas a los implicados en el proceso de aprendizaje de ELE: docentes y discentes. Los unos y los otros han mostrado interés y preocupación hacia este modo verbal. Los unos ante las dudas surgidas para poder enseñar de la manera más eficaz posible estas estructuras gramaticales; los otros, ante los problemas y dificultades que les genera unas estructuras formales que en la mayoría de sus lenguas no existen. Analizar los problemas de la mitificación del subjuntivo, revisar las formas de enseñarlo, y reflexionar sobre algunas posibilidades didácticas para presentarlo en clase, es el objetivo de este trabajo.
The subjunctive word has not stopped to generate doubts and problems to the implied ones in the process of ELE learning: teachers and students. And others have shown to interest and preoccupation towards this verbal way. Before the arisen doubts to be able to teach of the possible most effective way these grammar structures; the others, before the problems and difficulties that generate formal structures to them that in most of their languages do not exist. To analyze the problems of the myth of the subjunctive one, to review the forms to teach it, and to reflect on some didactic possibilities to present/ display it in class, is the objective of this work.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20930
ISSN: 1887-3731
Appears in Collections:DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1887-3731_61_75.pdf269,87 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons