Listar "DDEMU - Artículos" por Autor/a 7344b667-c5f9-4d3c-879b-f9f596057567

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 8 al 24 de 24 < Anterior 
AñoTítuloAutor/a
2016Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processesSevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aibar Solana, Alberto; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2019Healthy or Unhealthy? The Cocktail of Health-Related Behavior Profiles in Spanish AdolescentsSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Julián Clemente, José Antonio; García González, Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza
2022Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based interventionSevil Serrano, Javier; Aibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; Generelo Lanaspa, Eduardo; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017Improving predisposition towards Physical Education through the situational motivation of studentsAbós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Julián Clemente, José Antonio; Abarca Sos, Alberto; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2020Influence of internally and externally controlling teaching behaviors on students’ 12 motivational outcomes in Physical Education: Is there a gender difference?Abós Catalán, Ángel; Burgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería
2021Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females?Tapia Serrano, Miguel Ángel; García Hermoso, Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; Universidad de Navarra; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Santiago de Chile
2016Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambioPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Cansado, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2016Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físisco-deportivaPráxedes Pizarro, Alba; Sevil Serrano, Javier; Moreno Domínguez, Alberto; Villar Álvarez, Fernando del; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2022Prevalence of meeting 24-Hour Movement Guidelines from pre-school to adolescence: A systematic review and meta-analysis including 387,437 participants and 23 countriesTapia Serrano, Miguel Ángel; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Miguel, Pedro Antonio; López Gil, José Francisco; Tremblay, Mark S.; García Hermoso, Antonio; Research Institute, Ottawa. Canada; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Murcia; Universidad Pública de Navarra
2022School and non‐school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescentsSánchez Miguel, Pedro Antonio; Sevil Serrano, Javier; Sánchez Oliva, David; Tapia Serrano, Miguel Ángel; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2024Students’ motivational experiences across profiles of perceived need-supportive and need-thwarting teaching behaviors in physical educationBurgueño, Rafael; García González, Luis, 1981-; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Almería
2024Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learningDiloy Peña, Sergio; Abós Catalán, Ángel; Sevil Serrano, Javier; García Cazorla, Javier; García González, Luis, 1981-; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2018Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal 6 style: a variable- and person-centered approachAbós Catalán, Ángel; Haerens, Leen; Sevil Serrano, Javier; Aelterman, Nathalie; García González, Luis, 1981-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2017The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballersPráxedes Pizarro, Alba; Moreno Domínguez, Alberto; Sevil Serrano, Javier; García González, Luis, 1981-; Villar Álvarez, Fernando del; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Universidad Rey Juan Carlos
2019The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical EducationGarcía González, Luis, 1981-; Sevil Serrano, Javier; Abós Catalán, Ángel; Aelterman, Nathalie; Haerens, Lee; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Zaragoza; Ghent University. Belgium
2021Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approachAbós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; Aibar Solana, Alberto; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
2021Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intentionAibar Solana, Alberto; Abós Catalán, Ángel; García González, Luis, 1981-; González Cutre, David; Sevil Serrano, Javier; Universidad de Zaragoza; Universidad de Elche